Ponad 1300 firm i marek, 11 pawilonów o powierzchni 70 000 mkw – tak w skrócie prezentuje się największe wydarzenie wnętrzarskie w Europie Środkowo-Wschodniej, które odbędzie się w Poznaniu od 6 do 9 marca 2018. Blok targów Meble Polska, Home Decor i arena DESIGN odwiedzi 25 000 profesjonalnych zwiedzających z ponad 50 krajów.

To jedyne w Polsce targi wnętrzarskie i meblowe odwiedzane licznie przez handlowców z całego świata. Głównym magnesem przyciągającym do Poznania kupców nie tylko z Europy czy Ameryki Północnej, ale nawet z tak egzotycznych rynków, jak Arabia Saudyjska, Egipt, Indie, Indonezja, Mauritius czy Peru, są targi Meble Polska, czyli  największa i najbardziej kompleksowa prezentacja oferty polskiego przemysłu meblarskiego na świecie. Po ośmiu latach od zmiany formuły na ściśle biznesową wydarzenie to znajduje się w czołówce najważniejszych spotkań branży meblowej w Europie.

Wśród uczestników międzynarodowych kontraktacji meblowych w Poznaniu są wszyscy najważniejsi polscy producenci i eksporterzy mebli. Z roku na rok oferta poznańskich targów meblowych jest coraz bardziej urozmaicona. Obok mebli z płyty meblowej na stoiskach zobaczyć będzie można także wiele ciekawych kolekcji z litego drewna i inne meble klasy premium. Wiele wzorniczych perełek znajdzie się w dużej prezentacji mebli tapicerowanych. Ekspozycję uzupełni bogata oferta materacy, w których produkcji Polska jest jednym ze światowych liderów. Część ekspozycji prezentowana będzie w ramach zamkniętych przestrzeni (tzw. secret rooms) dostępnych wyłącznie dla kluczowych kupców, dysponujących największymi budżetami zakupowymi.

 

Co trzeci zwiedzający z zagranicy

 

Atutem poznańskich targów jest ich międzynarodowy charakter. W ubiegłorocznej edycji uczestniczyło 24 226 osób, w tym aż 21 168 profesjonalnych zwiedzających. Z ofertą wystawców MEBLE POLSKA 2017 zapoznali się hurtowi dystrybutorzy mebli i przedstawiciele sieci salonów meblowych z 53 krajów a udział zwiedzających z zagranicy wyniósł 33 proc. Według wstępnych danych z rejestracji uczestników w tym roku do Poznania wybiera się co najmniej równie szeroka reprezentacja kupców z całego świata. Tak liczna obecność zagranicznych handlowców na poznańskich targi informacyjnej prowadzonej przez Międzynarodowe Targi Poznańskie na rynkach kluczowych dla eksportu polskich mebli.

 

- Jestem pod wrażeniem pracy, jaką wykonał dyrektor targów MEBLE POLSKA Józef Szyszka i jego zespół. To impreza naprawdę na najwyższym poziomie, porównywalnym do targów w Mediolanie czy Kolonii – mówi redaktor naczelny niemieckiego magazynu branży meblowej „Möbel Kultur” Sascha Tapken. Jak podkreśla, na targach W Poznaniu czuje się jak u siebie, ponieważ na każdym kroku spotyka znajomych przedstawicieli niemieckiej branży meblowej. Rzeczywiście wśród zagranicznych zwiedzających Niemcy stanowią zdecydowanie najliczniejszą grupę (18,4 proc.). Liczba kupców meblowych z Niemiec wzrosła w ubiegłym roku aż o 31,5 proc. Targi odwiedzili przedstawiciele wszystkich najważniejszych niemieckich grup zakupowych i sieci handlowych (m. in. Bega, Begros, Garant, Home24, Kika/Leiner, Multi-Möbel, EMV, Möbelix, Poco, Porta, Roller, XXXLutz). Poza Niemcami najwięcej zagranicznych gości przyjeżdża na Meble Polska z Wielkiej Brytanii, Czech i Litwy.

 

Nowe rynki, nowe perspektywy

 

Spory wzrost liczby zwiedzających nie dotyczy tylko gości z Niemiec. Coraz więcej handlowców przyjeżdża także z (kolejność alfabetyczna): Estonii, Finlandii, Grecji, Irlandii, Izraela, Malty, Norwegii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Turcji, Węgier i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. – Z naszego punktu widzenia ogromnie ważne jest to, że struktura zwiedzających targi MEBLE POLSKA z roku na rok wzbogaca się o kupców z nowych rynków. Dzięki temu przed naszymi wystawcami otwierają się całkiem nowe perspektywy rozwoju eksportu – mówi dyrektor targów MEBLE POLSKA Józef Szyszka. W ubiegłym roku po raz pierwszy do Poznania przyjechali handlowcy z Arabii Saudyjskiej, Cypru, Egiptu, Kosowa, Indii, Indonezji, Liechtensteinu, Mauritiusu i Peru. 

Wszystko o wnętrzach

Drugim filarem poznańskiego wydarzenia są również stricte biznesowe Targi Wnętrz Home Decor – najważniejsza w kraju prezentacja najnowszych trendów w dekoracjach i wyposażeniu wnętrz. Ekspozycja tych targów w ostatnich latach szybko się rozwija, zarówno pod względem wielkości, jak i jakości prezentowanych marek. Edycja 2018 będzie dwukrotnie większa niż wystawa w roku 2015. Oprócz wielu znanych producentów dekoracji na Home Decor obecna będzie silna reprezentacja prestiżowych marek oświetleniowych i związanych z wyposażeniem kuchni i łazienki. Tradycyjnie trendy na kolejny sezon zaprezentują także producenci tkanin. Swój autorski projekt przygotują projektantki, stylistki, blogerki wnętrzarskie, które zaaranżują przestrzeń Bloggers Zone. – Będzie to autorskie, nowoczesne  i trendsetterskie spojrzenie na aranżację wnętrza, integrujące propozycje wystawców – mówi Natalia Tarachowicz, dyrektor Home Decor.

Gwiazdy dizajnu

Nieodłącznym elementem poznańskich targów jest arena DESIGN. W 2018 roku odbędzie się już 10. edycja tego najważniejszego w Polsce wydarzenia, które promuje innowacyjne wzornictwo oraz tworzy przestrzeń do współpracy między projektantami i producentami. Przez dekadę arena DESIGN mocno się zmieniła – powierzchnia wystawiennicza zwiększyła się czterokrotnie, z roku na rok rosła też liczba wystawców i zwiedzających, ale przede wszystkim na stałe wpisała się w kalendarz spotkań projektantów i dizajnerów. Stałym elementem wydarzenia jest konkurs TOP DESIGN award, w którym nagradzane są produkty odznaczające się wybitną jakością wzorniczą. Znakiem firmowym areny DESIGN stały się także spotkania ze światowej klasy projektantami. Gośćmi wydarzenia byli Nipa Doshi ze studia Doshi Levien, Inga Sempé, Edward Barber ze Studia Barber & Osgerby, Brodie Neill, Sander Mulder, grupa projektowa FRONT DESIGN - Sofia Lagerkvist, Charlotte von der Lancken, Anna Lindgren, Francois Azambourg, Werner Aisslinger czy Karim Rashid. 

 

Tegorocznym motywem przewodnim, wokół którego będzie się koncentrował program areny DESIGN są POKOLENIA/GENERATIONS. Dlatego jubileuszową edycję areny DESIGN zainauguruje tym razem wyjątkowy duet: Patrice Bert i Christian Werner. Obaj współpracują z marką LIGNE ROSET, rodzinną firmą z 150-letnim doświadczeniem, przekazywanym z pokolenia na pokolenie. Ten pierwszy to CEO Roset Moebel Gmbh, wieloletni współpracownik i współtwórca marki, związany z firmą od lat 70-tych, który obecnie odpowiada za rozwój rynków Europy Centralnej i Wschodniej. Christian Werner to niemiecki designer, który we współpracy z Ligne Roset stworzył takie projekty jak łóżko ANNA, sofa PRADO czy lampa SITAR. –  Do tej pory sporo słyszeliśmy o współpracy projektantów z producentami. Przy dziesiątej edycji chcieliśmy zmienić nieco formułę inauguracyjnego wykładu. Uznaliśmy, że temat współpracy środowisk projektowego i biznesowego powinien podjąć zarówno przedstawiciel producentów, jak i projektant – obaj reprezentujący tę samą markę. Ich wspólny wykład najpełniej odda charakter relacji biznesowej, która łączy obie strony – mówi Małgorzata Czubak, dyrektor projektu arena DESIGN.