Zdecydowana większość produktów wyróżnionych na ostatniej Gali Złoty Medal - Wybór Konsumentów powstała w Polsce. Ich twórcy podkreślają, że ta nagroda znacznie ułatwia promocję.

 

Konkurs o Złoty Medal potwierdza, że polskie firmy coraz częściej podbijają rynek i wychodzą za granicę dzięki własnym patentom. Innowacje nie ograniczają się wyłącznie do nowych technologii. Widać je także w tradycyjnych branżach gospodarki, takich jak sektor spożywczy. Wydawałoby się, że w tak konkurencyjnej niszy, jak napoje energetyczne, nie można już nic nowego wymyślić. A jednak. Taki produkt może być w pełni naturalny, jak YABU Natural Energy Drink firmy La-Sad Trade, co docenili już zagraniczni odbiorcy.

 

- Ten produkt jest zdrowy i na rynku nie ma konkurencji. Yabu nie zawiera tauryny, nie ma tam cukru i w 99,5 proc. powstaje ze zdrowych polskich jabłek. Zainteresowanie naszym napojem jest ogromne, ale na razie głównie za granicą. Teraz powalczymy o polski rynek ruszając z nową promocją - mówił na Gali Złoty Medal - Wybór Konsumentów Dariusz Gibczyński, dyrektor ds. sprzedaży firmy La-Sad Trade.

 

Innowacyjne produkty powstają także w polskiej branży odlewniczej. Firma PEDMO została doceniona za reaktor do wytwarzania żeliwa wysokojakościowego. Brzmi groźnie, ale jego twórcy zapewniają, że możemy spać spokojnie. - To prawdziwy przełom w przemyśle odlewniczym. Dzięki naszej technologii proces ten odbywa się w zamkniętym reaktorze, co oznacza w pełni ekologiczną produkcję. Do tej pory na rynku odlewniczym nie stosowano takiego rozwiązania. Mamy nadzieję, że Złoty Medal - Wybór Konsumentów wypromuje naszą firmę jako dostawcę nowych technologii w tradycyjnej branży - mówiła Agnieszka Domagała-Goleniowska, dyrektor ds. rozwoju produktu w firmie PEDMO.

 

Nowe technologie coraz odważniej wkraczają także do edukacji. Wśród nagrodzonych znalazła się także firma MLabs z Poznania, twórca Symulatora zagrożeń pożarowych. Symulator tworzą aplikacja i makieta domu w skali 1:12. - To unikalne rozwiązanie na skalę światową. Dzięki niemu strażacy mogą szkolić uczniów i osoby dorosłe z zagrożeń pożarowych. Połączenie makiety domu i aplikacji przemawia do wyobraźni i pozwala przedstawić wszelkie scenariusze zagrożeń pożarem - mówił Błażej Sołtowski, prezes MLabs.

 

Nagrodzone w Poznaniu rozwiązania wspierają też konsumentów dbających o urodę i zdrowie. Skaner 3D Body firmy IT Promo z Łodzi to narzędzie wspierające motywację w dążeniu do wysportowanej sylwetki. A jeśli już przed wakacjami uda nam się sylwetkę poprawić, Kabina Sunny Mist Revolution zapewni jej zdrową opaleniznę.

 

- Skaner 3D Body wizualizuje w 3D ludzką sylwetkę, mierzy, bada postępy treningu lub odchudzania. To nasz autorski projekt. Jeśli chodzi o konkurencję, to na świecie jest tylko jedna taka firma - w Dolinie Krzemowej. Dzięki Złotemu Medalowi klienci i kontrahenci o nas usłyszą - zapewniał Zbigniew Łuczak, prokurent firmy IT Promo.

 

- Liczę, że dzięki tej nagrodzie ludzie zainteresują się zdrowymi metodami opalania. W naszej kabinie można nakładać kosmetyki opalające metodą natryskową, bez udziału szkodliwych promieni UV. Kabina jest dziełem naszych inżynierów, a kosmetyki zostały opracowane przez współpracujących z nami kosmetologów - mówił Robert Szymonik, prezes Sunny Mist Polska.

 

Laureaci podkreślali, że ze Złotym Medalem MTP łatwiej jest przebić się na rynku. Z kolei wyróżnienie konsumentów sprawia, że są w ścisłej elicie medalistów.

 

- Z naszych badań wynika, że nagrodzeni odnotowują wzrost sprzedaży nagrodzonego produktu średnio o 55 proc. To ogromna wartość dla wystawców. Nagroda oznacza, że każda z nagrodzonych firm ma w ręku dodatkowy atut marketingowy - podkreśla Tomasz Kobierski, wiceprezes MTP.

 

Wywiady wideo z laureatami nagrody można zobaczyć tu: http://zlotymedal.mtp.pl/pl/video/