Od 14 do 17 listopada w Poznaniu na targach Glass spotykać się będą liderzy i najwięksi „gracze” rynku, aby nawiązać kontakty biznesowe, poznać z bliska nowości oraz prześledzić aktualne trendy. Ważnym aspektem wydarzenia jest także edukacja i ekologia. To jedyne w Polsce targi branży szklarskiej.

 

Dla wystawców to okazja do prezentacji maszyn, urządzeń i akcesoriów do obróbki szkła płaskiego. Nie zabraknie najnowszych zastosowań szkła w budownictwie i architekturze. Z kolei zwiedzający mogą uczestniczyć w niecodziennych pokazach technik zdobienia szkła oraz interaktywnych warsztatach. 

– Od dłuższego czasu obserwujemy stały rozwój branży szklarskiej w Polsce, co odzwierciedlają targi Glass. Przemysł szklarski dzisiaj należy do dziedzin bardzo opłacalnych. Rentowność od kilku lat utrzymuje się na stałym poziomie 8,7%. Nowe trendy w architekturze i budownictwie także pokazują szeroki wachlarz możliwości wykorzystania szkła. To materiał nie tylko ekologiczny, ale też plastyczny, pozwalający uzyskać wyjątkowe efekty designerskie – mówi Matusz Szymczak, dyrektor targów Glass.

Pokazy technik zdobienia szkła będą jednym z najbardziej widowiskowych wydarzeń targów Glass. To niecodzienna okazja do zobaczenia na żywo całego procesu powstawania przedmiotów szklanych, począwszy od wytopu surowego szkła w piecu hutniczym, poprzez jego wstępne formowanie, termoformowanie i zdobienie w technologii fusingu. Pokazom potowarzyszą interaktywne warsztaty. Widzowie będą mogli własnoręcznie wykonać np. szklaną biżuterię.

Targom towarzyszy także wyjątkowa wystawa nagrodzonych prac w konkursie EduPak Polska propagującym wiedzę na temat recyklingu szkła wśród przedszkolaków oraz uczniów szkół podstawowych i średnich. II edycja EduPak Polska skierowana jest do dzieci i młodzieży z Wielkopolski. W tegorocznym konkursie do udziału zaproszeni zostali zarówno uczniowie wielkopolskich szkół ponadpodstawowych, jak i podstawowych (podzielonych na dwie grupy: klasy I-IV i V-VIII) oraz przedszkolaki. Każda z wymienionych grup otrzymała inne zadania konkursowe, dopasowane do wieku uczestników. – Sam konkurs ma być jedynie pretekstem do zajęć przybliżających proekologiczne działania. Naszym celem jest zmiana postaw i nawyków u dzieci i młodzieży, a włożony wysiłek chcemy uhonorować nagrodami, które laureaci sami sobie wybiorą” – informuje Barbara Maciałczyk z Friends of Glass Polska, organizatora konkursu.

Glass to jednak przede wszystkim spotkanie przedstawicieli świata biznesu i okazja do nawiązania ważnych relacji partnerskich. Co roku udział w targach biorą liderzy branży, prezentując swoje produkty i najnowsze rozwiązania. CDA POLSKA, GLASS – SERWIS, GLASSLIFT, MEKANIKA, MC DIAM – takich m.in. wiodących firm nie zabraknie na targach Glass. 

Na zaproszenie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz MTP na Glass i Stone 2018 przyjedzie międzynarodowe grono przedsiębiorców i dziennikarzy. To ważny punkt realizowanej misji gospodarczej. Jej uczestnikami będą przedsiębiorcy reprezentujący rynki Kazachstanu, Rosji, Iranu, Ukrainy, ZEA, Turcji oraz Azerbejdżanu. Ostatnią edycję targów Glass i odbywających się w tym samym czasie targów Stone odwiedziło ponad 5000 profesjonalistów z całego świata.

Targom GLASS w Poznaniu towarzyszyć będą targi branży kamieniarskiej STONE. Więcej informacji: www.glass.mtp.pl, www.targistone.pl