Zakończone 24 lutego w Poznaniu targi to największa ekspozycja roślin, artykułów ogrodniczych, sprzętu, maszyn i urządzeń do zastosowania amatorskiego oraz profesjonalnego.

 

Obecność nowych trendów, rosnąca rola zieleni w przestrzeni miejskiej i biurowej, świadomość wpływu zieleni na wartość nieruchomości, tworzenie coraz to nowszych linii narzędzi i produktów proekologicznych – to tylko kilka z obecnie panujących trendów, które obrazują zmiany zachodzące na rynku. Dobrą sytuację w branży ogrodniczej widać było na Targach GARDENIA, które dziś są nie tylko największą, ale i najdojrzalszą imprezę wystawienniczą w Polsce.

 

GARDENIA to barometr branży ogrodniczej

 

Targi GARDENIA skupiają już nie tylko czołowych producentów, ale większość operujących na polskim rynku dostawców. GARDENIĘ można opisać jako panoramę branży również z uwagi na zróżnicowane grono zwiedzających, szczególnie tych biznesowych.

 

– GARDENIA w Polsce pełni rolę barometru rynku ogrodniczego, który pomaga firmom opracować skuteczne strategie biznesowych na kolejne lata. Targi pośrednią w procesie wymiany doświadczeń wśród profesjonalistów. Pomagają też zdobyć biznesowe know-how. Byli z nami zarówno przedstawiciele handlu tradycyjnego, jak i nowoczesnego. 60% odwiedzających stanowili przedstawiciele sklepów i centrów ogrodniczych. 40% osoby decyzyjne z sieci marketów remontowo-budowlanych. Wśród uczestników Targów nie zabrakło również projektantów i wykonawców ogrodów, którzy stanowią grupę zwiedzających o dużym potencjale - mówi Jakub Patelka, dyrektor projektu..

 

Największa ekspozycja sprzętu ogrodniczego

 

Targi GARDENIA to największa ekspozycja sprzętu ogrodniczego, maszyn oraz urządzeń do zastosowania amatorskiego oraz profesjonalnego. Wiele z innowacyjnych rozwiązań na sezon 2018 po raz pierwszy swoją prezentację miało właśnie w Poznaniu i właśnie tutaj znalazło swoich nabywców. Na Targach GARDENIA okazale prezentował się również sektor roślin, który generują największe przychody w sklepach i centrach ogrodniczych. Wiele oryginalnych odmian spotkało się z zainteresowaniem ze strony odwiedzających, którzy chętnie rozmawiali na temat nowych roślin na sezon 2018.

 

Nowe trendy ogrodnicze

 

Podczas GARDENII można było zaobserwować szybkie i skuteczne rozwiązania do ogrodu w stylu ready-to-use (gotowe do użycia), nowe linie produktów proekologicznych wśród narzędzi akumulatorowych czy nawozów organicznych. W ostatnich latach wśród konsumentów widać też potrzebę hodowli warzyw we własnych ogródkach. Nic dziwnego, że produkty odpowiadające trendowi grow-your-own (wyhoduj to sam) również cieszyły się popularnością.

 

Branża chłonna ogrodniczej wiedzy

 

GARDENIA to niezwykle ważna i widowiskowa impreza w branży ogrodniczej, która wróży wiosnę i wiele mówi o zbliżającym się sezonie ogrodniczym. GARDENIA wyznacza również trendy oraz łączy pasjonatów zieleni z Polski i Europy. W tym roku Targi GARDENIĘ odwiedzili przedstawiciele branży m. in. z Austrii, Białorusi, Dani, Francji, Holandii, Litwy, Niemiec, Portugalii, Rosji, Szwecji czy Wielkiej Brytanii. Targi odwiedzili również managerowie i kierownicy wyższego szczebla z takich sieci, jak Brocomarche, Bricoman, Leroy Merlin, Obi, Castorama, PSB Mrówka czy Tesco.

 

Targi GARDENIA kolejny raz były platformą wiedzy i wymiany doświadczeń, miejscem czerpania inspiracji i zdobywania nowych, praktycznych umiejętności. Wszystko dzięki cyklowi bardzo interesujących konferencji, warsztatów i szkoleń, które urozmaiciły proces zwiedzania ekspozycji targowej. Pierwszy dzień Targów rozpoczęła XII edycja seminarium „Miejska Sztuka Ogrodowa”. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania była „Miasto dla natury”. Konferencja, którą poprowadził dr hab. Piotr Urbański z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu cieszyła się zainteresowaniem z uwagi na bogaty program prelekcji. Wystąpienia poprowadzili m. in.: Małgorzata Sobieszczyk, Joanna Paniec, Karol Podyma, Ernest Rudnicki czy Zbigniew Chachulski. Frekwencja dopisała również podczas II edycji Kongresu Liderów Branży Ogrodniczej, która dostarczyła wiedzy sprzedażowej. Wśród prelegentów pojawili się m. in.: Paweł Bronikowski, Robert Radkiewicz, Michał Michalski, Marek Borowiński, Rafał Błachowski i Marta Cała-Sturzbecher, którzy dostarczyli wiedzy z zakresu skutecznej obsługi klienta, zwiększania wartości koszyka zakupowego, efektywnej rotacji produktów. Wszystko po to, aby bilans sprzedaży pozostawił jak największy plus w kasie, nie tylko sklepowej. Tegorocznym Targom towarzyszyło również szkolenie z procesów sprzedażowych firmy 4 Results, III FORUM ARCHITEKTÓW KRAJOBRAZU oraz Forum Promotorów Ogrodnictwa.

 

Do zobaczenia w 2019 roku

 

Wszystko, co dobre szybko się kończy. W tym także i Targi GARDENIA, którym towarzyszyło wiele pozytywnych emocji. – Jesteśmy wdzięczni wystawcom, zwiedzającym, mediom, a także związkom i stowarzyszeniom za udział w Targach GARDENIA – podkreśla Jakub Patelka. – Organizacja przedsięwzięcia dla tak znakomitej grupy była dla nas zaszczytem. Oby pobyt na Targach GARDENIA przełożył się na wiele nowych kontraktów na najbliższe lata – dodaje.